Oldalak

2013. augusztus 24., szombat

IKEA szeminárium II. - Színek





Nem olyan rég ismét szemináriumon voltam az IKEA-ban. Most a színekről volt szó. Több mint 2 órában annyi információt kaptunk, hogy el kellett telnie 1-2 napnak, amíg "leültek" bennem a dolgok. Most viszont már egész tisztán meg tudom fogalmazni a lakásunk berendezésével kapcsolatban, hogy mi az ami tetszik, és mi az ami nem. Min, és hogyan szeretnék változtatni. Ahogy bővült a család, változott az életünk, úgy változtak az igények is, és a korábban kettőnkre berendezett lakás már sok tekintetben kényelmetlen - és itt nem elsősorban a lakás méretére, az alapterületre gondolok, hanem a használt bútorokra, eszközökre, kiegészítőkre. Egyre jobban hasonlít inkább egy bútor- és játékraktárra, mint egy otthonra. Én pedig egyre jobban vágyom egy egységes, rendezett, meleg fészekre.

Összeszedtem, néhány dolgot, amik a szeminárium hatására megfogalmazódtak bennem:

  • Tudatosítani magamban, mi az ami nekem, nekünk tetszik, mit szeretnénk, mik az igényeink. Ehhez érdemes néhány kérdést feltenni magunknak. Pl. Milyen színek között érzem jól magam (hideg-meleg, élénk-tompított stb.)? Milyen térélményre vágyom (tágasabb-meghittebb, békés-mozgalmas stb.)? Mi fontos számomra egy szobában, lakásban (tér, kényelem, hangulat stb.)? Szeretem-e a mintákat? Milyen fekvésűek a szobák, mikor, milyen természetes fény éri?
  • Tervezni. Érdemes sok időt, és egy kis pénzt is rászánni a tervezésre, azért, hogy a végeredmény valóban számunkra tökéletes legyen. Szín- és anyagmintákat beszerezni, kis kollázsokat készíteni. Próbafestést végezni, hogy  kiderüljön a választott festék színe a szobánk, lakásunk fényeiben is úgy mutat-e ahogy szeretnénk. Tisztázni mely bútorokat kell/szeretnénk megtartani, azokat szeretnénk-e kiemelni vagy épp "elrejteni". Milyen bútorokra, kiegészítőkre van szükség? 
  • Konszenzusra jutni. Nagyon fontosnak tartom, hogy egy otthonban a család minden tagja jól érezze magát. Ezért érdemes a tervezésbe is bevonni mindenkit, meghallgatni egymás igényeit, és mindenki számára elfogadható megoldást találni.
  • Utánajárni. Talán ez jelenti nekem a legnagyobb kihívást. Emlékszem, mennyire vártam,
    amikor megvettük a lakásunkat, hogy majd berendezhessük, járjuk a bútor- és festéküzleteket. Aztán mikor eljött az idő, már egyáltalán nem élveztem. Most már tudom, hogy azért, mert nem volt a fejemben egy kész elképzelés, milyen legyen az otthonunk. Vettünk egy csomó mindent ami akkor tetszett, és még helyiségenként a színek harmóniájára is igyekeztünk figyelni, de csak mostanában fogalmazódott meg bennem, hogy a teljes lakás egysége, ami nagyon hiányzik nekem. Ahhoz, hogy teljes legyen a kép, sok-sok kutatómunkára, utánajárásra van szükség.
  • Alapdarabok. Aki hozzám hasonlóan szereti maga körül a változást, annak strapabíró, homogén alapdarabokban érdemes gondolkodnia, mert később néhány kisebb kiegészítővel, könnyen új otthont lehet varázsolni.

Lehet, hogy a következő gyűjtési akció a lakásunk javára fog történni? Ha most ősztől visszamegyek dolgozni, nagyobb címletekben is gondolkodhatunk... Így tavasszal az otthonunk is megújulhat. Na, majd igyekszem a család maradék 3/4-ét meggyőzni erről. ;)
Most, hogy ezt így leírtam, rájöttem, hogy a ruhatáramat is e szerint kellene megújítani... :)

Ti milyen gyakran rendezitek át a lakást? Vesztek bele új dolgokat?


(Képek a Pinterest-ről)

Nincsenek megjegyzések: