Oldalak

2013. január 29., kedd

Olasz lencseleves





Ezt a levest elég gyakran készítem, mert ez azon kevés ételek közé tartozik, ami mind a négyünknek kedvence. A receptre a TV Paprika magazin 2009. decemberi számában találtam rá. Elkészíteni egyszerű, de nem az a típusú, amit gyorsan „feldobok”, aztán magában szépen megfő, ezért nálunk általában a hétvégi menü része, amit aztán még a hét elején is élvezünk. :)


Hozzávalók:

1 ek vaj

4 ek olívaolaj

10 dkg bacon

2 db sárgarépa

1.5 db zellerszár (vagy 1 kis zeller, de sokszor petrezselyemgyökeret és/vagy paszternákot is teszek bele)

1 fej vöröshagyma

3 db babérlevél

4 gerezd fokhagyma

1 kk szárított oregánó

1 ek paradicsompüré (én egy kis konzerv sűrített paradicsomot szoktam beletenni)

0.5 ek vörösborecet (ezt én általában elhagyom, és tálalás után a sajátomba teszek egy kicsi ételecetet)

20 dkg lencse

1 l csirkealaplé (leveskockából szoktam készíteni)

2 evőkanál frissen aprított bazsalikom


bors

Elkészítés:
Az olajjal együtt felhevítem a vaj felét, barnára pirítom benne az apróra vágott bacont, majd hozzáadom a maradék vajat, az apróra vágott répát, zellert és a durvábbra vágott hagymát, és addig párolom, míg a zöldségek puhulni nem kezdenek, és egy kis színt nem kapnak (10-15 perc). Ekkor beleteszem a babérlevelet, a szeletekre vágott fokhagymát és az oregánót, majd további 5 percig főzöm. Hozzákeverem a paradicsompürét (a borecetet is ilyenkor kell beletenni), hozzáadom a lencsét, majd felöntöm az alaplével (vagy vízzel, majd ha forr, beleteszem a leveskockát), és addig főzöm, míg a lencse meg nem puhul. Amikor kész, botmixerrel 2 merőkanálnyit összeturmixolok belőle, majd visszaöntöm a levesbe. Hozzáadom a bazsalikomot, sózom, borsozom.


Jó étvágyat kívánok!

A kép innen van.

Nincsenek megjegyzések: