Oldalak

2013. január 31., csütörtök

Copfos halacska





A recept eredeti neve Citromos-tonhalas tészta Alfredo-szósszal. Tudtam, ha ezt adom elő a Lujzinak, akkor még csak rá se néz, ezért találtam ki a Copfos halacska nevet. Ez a része bejött, mert megkóstolták a lányok, de az étel inkább az „anya kedvencei” mappába kerülnek.
Szerintem nagyon finom, és biztos, hogy még el fogom készíteni. Már csak azért is, mert tapasztalatom szerint, ami először nem ízlik, nem biztos, hogy később is úgy marad, illetve fordítva. Csupán időt kell hagyni nekik, amíg elfelejtik az első élményt :)

A recept eredetije a TV Paprika magazin 2013. januári számában található.

Hozzávalók:

40 dkg copfocska tészta (az eredeti recept szerint tagliatelle)
20 dkg konzervtonhal
1 citrom leve és reszelt héja
6 dkg vaj
2,5 dl tejszín
1 gerezd fokhagyma
6 dkg reszelt parmezán
bors
3 ek. frissen aprított petrezselyem (én 3 kk szárított petrezselymet használtam)
snidling (ezt én elhagytam)

Elkészítés:

A tésztát lobogó sós vízben al dentére főzöm, majd leszűrjük, és melegen tartom. A szószhoz vajat közepes lángon megolvasztom, majd hozzáadom a tejszínt, és 5 percig forralom. A tűzről levéve hozzáadom az összezúzott foghagymát, a parmezánt és a citromlét, gyorsan összekeverem, és megszórom a petrezselyemmel. Beleforgatom a tésztát és a tonhalat, összemelegítem, majd a citromhéjjal, borssal (és snidlinggel) megszórva tálalom.

Jó étvágyat! 

A képet készítette: bagifotó

Nincsenek megjegyzések: