Oldalak

2013. június 28., péntek

Sütinyalóka sütés nélkül

Régóta szemezgettem a sütinyalókákkal (eredeti nevén: pop cake), és most hogy Zoli céges bulijára saját készítésű sütivel kellett készülni, elérkezettnek láttam az időt arra, hogy kipróbáljam. A pop cake tulajdonképpen falatnyi tortagolyó, tehát valamilyen piskóta és krém összegyúrásából, majd feldíszítéséből áll. De minthogy piskótasütésben nem jeleskedem, és egyébként is szeretem a sütés-főzés könnyebb oldalát megfogni, így kerestem sütés nélküli változatot. Némi változtatással a Bonbon mánia receptjét használtam. Az eredeti receptben leírt mennyiség dupláját készítettem, és így kb. 60 gombócom lett.

Hozzávalók a dupla adaghoz:


Hűtés előtt
50 dkg darált keksz
30 dkg margarin (eredeti receptben vaj)
15 dkg porcukor (eredeti receptben 20 dkg)
2 ek. cukrozatlan kakaópor
1-2 ek. rumaroma (eredeti receptben 4 ek. feketekávé)
1-1,5 dl tej (eredeti receptben nincs)

Díszítéshez:
30 dkg csokoládé ízlés szerint: ét-, tej-, fehércsoki - akár vegyesen (eredeti recept: 20 dkg étcsoki és 20 dkg fehércsoki)
2 tk. margarin (eredeti receptben vaj)
díszítőcukrok, tortadarák, kókuszreszelék

Szükséges eszközök:
Hurkapálcika (esetleg műanyag pálcikák), hungarocell tábla (vagy egyéb tartó, amin a nyalókák száradhatnak)

Elkészítés:

Az olvadt margarint a porcukorral habosra keverem, majd hozzáadom a kakaóport, a darált kekszet és az aromát. Kézzel alaposan összedolgozom, ha nem áll össze tejet öntök hozzá. A masszából gombócokat gyúrok, majd a hűtőbe teszem legalább 1 órára. Ezalatt feldarabolom a hurkapálcikát (én a 45 cm-es pálcikákat 15 cm-es darabokra vágtam). A pihentetés után a csokit vízgőz felett megolvasztom. Többféle csoki esetén érdemes egyszerre csak az egyikkel dolgozni, és ha az elfogyott, utána olvasztani a másikat.
A díszítésnél először a pálcikának azt a végét mártom a csokiba, ahova a golyó is kerül majd, azért, hogy később az ne csússzon le róla. Utána a csokis pálcikát beleszúrom a golyóba ügyelve arra, hogy azt ne szúrjam át. Így mártom bele a csokiba, majd rögtön megszórom tortadarával, díszítőcukorral, kókuszreszelékkel, és félreteszem száradni. 
Én előző este készítettem el a pop cake-eket, és éjszakára a hűtőbe tettem őket, de tálalás előtt legalább fél - egy órával érdemes szobahőmérsékleten hagyni őket.


Mivel nekünk nem volt itthon hungarocellünk, ezért cipős dobozt használtunk a nyalókák szárításához. Tálaláskor egyszerű üvegpoharakba vagy bögrékbe állíthatjuk a nyalókákat, de egy szép tányéron, tálcán, fejjel lefelé is jól mutat. A pop cake-ben az a jó, hogy számtalan variációját készíthetjük, és a díszítésnek is csak a fantáziánk, illetve kézügyességünk szabhat határt. Gasztroajándéknak is kitűnő, ehhez csomagolhatjuk celofánba, díszíthetjük masnival, szalaggal.

Itt van néhány inspiráló ötlet:




Forrás és továbbiak: Pinterest

Nincsenek megjegyzések: