Oldalak

2013. február 13., szerda

Anya pihen

kép innen



Amíg nem voltak gyerekeim azt gondoltam, hogy kisbabával, kisgyerekkel itthon lenni maga a szabadság, pihenés... Be kell látnom: tévedtem. 
Félreértés ne essék, imádok itthon lenni a lányokkal, de sokkal kevesebb időm van magamra, mint amikor napi 8-10, vagy néha kicsit többet dolgoztam. Nem véletlenül mondják, hogy az anyaság 24 órás elfoglaltság. Egy idő után rájöttem, hogy muszáj önzőnek lenni, és néha magamat előtérbe helyezni, hogy bírjam a gyereknevelés és a háztartás feladatait. 
A legjobb persze az, ha valaki tud vigyázni a gyerkőcökre arra a néhány órára amíg az ember elmegy valahova kikapcsolódni, de nekem szükségem van napi szinten is egy kis "énidőre", hogy fel tudjak töltődni. Ez az idő nálunk a délutáni alvás ideje. Ilyenkor hiába áll halomban a mosogatni való, hiába vannak szétdobálva a játékok a földön, hiába áll vastagon a por a tv-n, csak magammal foglalkozom. Nekem lételemem a csönd, ezért számomra fontos, hogy legalább ilyenkor - amennyire egy panellakásban lehet - kizárjak minden zajt. Ilyenkor nincs se tv, se rádió, se zene, se telefon, csak a szuszogó gyerek(ek) és én. Összeszedtem néhány dolgot, amik nekem segítenek kikapcsolni:

  • Alvás: ennél jobb feltöltődés nincs is :)
  • Olvasás + tejeskávé vagy fahéjas tej: amióta megszülettek a gyerekek, és kicsit lelassult körülöttem minden, újra rákaptam az olvasásra. Átlagosan heti 1 könyvet elfogyasztok :)
  • Internetezés + tejeskávé vagy fahéjas tej: ilyenkor szoktam a saját blogommal is foglalkozni, és ilyenkor olvasom a kedvenceimet is.
  • Szépségápolás: pedikűr, manikűr, arcpakolás: lábáztatás a lavórban, közben arcpakolás az arcon, és körömreszelés, kell ennél több... :)
  • Lazulás a kanapén + tejeskávé vagy fahéjas tej: ti szoktatok úgy lenni, hogy annyira fáradtak vagytok, hogy már aludni sem tudtok? Ilyenkor nekem segít, ha csak fekszem, bámulom a plafont és belemerülök a gondolataimba
  • Kézműveskedés: már régen is kikapcsolt, ha készíthettem valami kézzelfoghatót, ez mindig felvidít a szürke hétköznapokon. 
Ti hogyan pihentek hétköznap?

Nincsenek megjegyzések: