Oldalak

2013. február 2., szombat

Bori sütni tanul - Keksz recept





A héten a könyvtárból a Bori sütni tanul című könyv volt Lujzi egyik választása. Aranyos kis történet egy kekszrecept köré megírva. Már a könyvtárban elolvastuk, és rögtön jött is a kérés, mi is süssük meg. Így hát pénteken délután neki is láttunk, hogy a szokásos havi pizsamapartira az almás pite helyett valami újat próbáljunk ki.

A könyvben lévő receptet - szokásomhoz híven - kicsit módosítottam:

Hozzávalók:

50 dkg liszt (eredeti recept szerint 480 g)
35 dkg vaj (eredeti recept szerint 320 g)
15 dkg cukor (eredeti recept szerint 160 g)
2 tojás
cukormáz (eredeti recept szerint citromléből és porcukorból készült, de én csaltam, és Dr. Oetker puncsos cukormázat használtam)
díszítő cukrok
fahéj (eredeti receptben nincs)
porcukor (eredeti receptben nincs)

Elkészítés:

Az átszitált lisztet összekeverem a cukorral, a tojással és a felkockázott vajjal. Alaposan összegyúrom, majd egy ideig a hűtőben pihentetem (nálam ez majdnem egy óra volt). Utána lisztezett felületen kinyújtom, majd különböző formákkal szaggatom, és sütőpapírral bélelt tepsiben sütöm. A recept szerint 150 fokra előmelegített sütőben kb.10 percig kell sütni, de nekem ez nem volt elég, így végül 170-180 fokos sütőben kb. 15 perc alatt lett kész. Miután kihűltek, a kekszek egy részét cukormázzal és színes cukrokkal díszítettem, a másik részét pedig Moksha ötlete alapján fahéjas porcukorba forgattam.

Talán Bori hatására, de tény, hogy Lujzi sokkal jobban élvezte ezt a sütést, mint karácsony előtt a mézeskalács készítését. Olginak pedig mindegy, csak gyúrhasson, nyomkodhasson, és főleg szórhassa a lisztet... :)



Nincsenek megjegyzések: