Oldalak

2013. február 4., hétfő

Az óvoda, ahol soha semmi nem történik




Lujzi szeptemberben elkezdte az óvodát, és nekem nagyon rossz (volt), hogy nem tudtam, hogy mit csinál abban a 6-7 órában, amíg az oviban van. Minden percéről tudni akartam, alig vártam a délutánokat, hogy beszámoljon arról, hogyan telt a napja. Mit játszott? Kivel játszott? Mit evett? Mennyit evett? Mit ivott? Mennyit ivott? Mit „tanultak”? Hogy érezte magát? Hányszor pisilt, kakilt? Csendes pihenőben hogy aludt? Mit álmodott?... Egyszóval mindent. Amikor hazafelé jöttünk az oviból rá is zúdítottam ezeket a kérdéseket. Az alábbi válaszokat kaptam, az amúgy reggeltől estig csacsogó lányomtól: „Nem volt semmi.” „Nem emlékszem.” „Igen.” „Nem.” Tisztára, mint egy rendőrségi kihallgatás…
Azt is észrevettem, hogy ideges lesz a sok kérdéstől, meg egyáltalán az ovis témától, úgyhogy az első hét után eldöntöttem, jegelem a témát. Ez persze nagyon nehezemre esett. Időnként azért bedobtam 1-2 kérdést, de ha láttam, hogy kezd visszahúzódni, akkor témát váltottam. Aztán ahogy a beszoktatás nehézségei elmúltak, úgy jöttek az infók is. Először új mondókákat, énekeket kezdett előadni, aztán egyre több mindent. Amikor pedig már elhagyta az itthoni hisztiket és zsarolásokat a reggeli indulásnál, akkor azt a taktikát választottam, hogy én meséltem neki a napomról. (Pl.: Hol vásároltam. Mit vásároltam, főztem. Takarítottam. Olgi mivel, mit játszott – azért az Olgival közös játszást, játszóterezést még nem említettem egy ideig…:))
Azt nem tudom, hogy ezek hatására, vagy ezek ellenére, de a jég kezd megtörni, és egyre többet mesél. Legtöbbször vacsora közben ered meg a nyelve, illetve a közös játékok alkalmával. Sokszor meséli el ugyanazokat a dolgokat, de legalább tudom, hogy mi az, ami a legjobban foglalkoztatja. Persze minden percéről így sem tudok (és gyanítom ez most már életem végéig így lesz :(), de ha a fontosakat elmeséli, már örülök. A beszoktatásnak már vége, talán túl jól is sikerült (erről itt :)), de azért igyekszem a kérdezősködést visszafogni, és kivárni, amíg magától mesél. Most már eljutottunk odáig, hogy néha akkor is elkezdi az élménybeszámolót, amikor érte megyek az oviba. (Pl.: Képzeld el, a tornaórán lábujjhegyen futottunk. Képzeld el, ma az udvaron Levikével jártunk. :)) Arra törekszem, hogy ilyenkor a „Skatulya bácsi” ne jöjjön elő belőlem, ne kezdjek el okoskodni, főleg, ha valami rosszalkodásról számol be. (Pl.: X nem fogadott szót a Kati néninek. Y-nal veszekedtünk.) Próbálok figyelmes, megértő, de leginkább elfogadó hallgató lenni, hogy minél szívesebben és főleg minél többet meséljen.




Ti hogyan oldjátok a „hírzárlatot”?

Nincsenek megjegyzések: