Oldalak

2013. július 6., szombat

Gyümölcsrizs

Gyerekkoromban sem a tejberizst, sem a gyümölcsrizst nem szerettem, ezért felnőttként sem készítettem sosem. Most Zoli és a lányok kedvéért kísérletet tettem, és a végeredmény meglepően finom lett. Az elkészítés módját több receptből mixeltem.

Hozzávalók:

20 dkg rizs (én rizottó rizst használtam)
4 dl víz
4 dl tej
3 cs. vaníliás cukor (esetleg méz)
2 dl tejszín
habfixáló
gyümölcsök (friss vagy fagyasztott vagy befőtt)

Tálaláshoz:

lekvár
tejszínhab
szörp

Elkészítés:

A megmosott rizst megfőzöm a vízben és a tejben. Ha elkészült belekeverek 2 cs. vaníliás cukrot, majd félre teszem hűlni. Ha szükséges a gyümölcsöket megmosom, feldarabolom. Ha a rizs már kihűlt, a tejszínt a habfixálóval és a maradék cukorral kemény habbá verem. A rizshez hozzáadom a gyümölcsöket, majd a tejszínt, és a hűtőben néhány órát pihentetem. Aki nem fél a további kalóriáktól az tálaláskor adhat hozzá lekvárt, esetleg gyümölcsszörpöt, tejszínhabot.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: