Oldalak

2013. július 19., péntek

Játszon-e a gyerek telefonon?

Pinterest
Szerintem nem baj, ha a gyerekek hamar találkoznak a mai kor eszközeivel, és használják is azokat, hiszen ezek is hozzátartoznak a mindennapi életünkhöz. Jó, ha korán elsajátítják ezek működését. Az viszont, hogy mit és mennyit használnak már nagy körültekintést igényel. Úgy gondolom hogy amíg nem unaloműzésként ülnek a gyerekek a tv, számítógép vagy a telefon előtt addig nem lehet baj. A telefonos alkalmazásoknál maradva: Lujzit és Olgit általában 10-15 percnél tovább nem köti le egyik sem (kivéve, ha azon együtt mesét olvasunk). És amíg első szóra "eldobják" a telefont, ha közös játékot, vagy könyvből olvasást ajánlok fel, addig nem aggódom a függőség miatt.

Én nemrég lettem okostelefon használó. Eddig két kézzel ragaszkodtam a régi, hagyományos billentyűzettel bíró Nokiámhoz. Ha nem mobilcégnél dolgoznék lehet, hogy még mindig Siemens C55-öt használnék, mert azzal szerettem a legjobban telefonálni... :) De a korral haladni kell, és a lányok már jobban kezelték Zoli okostelefonját, mint én, így ideje volt váltani. :) 

Apa telefonján eddig a gyerekek a galériát használták, ahol előszeretettel nézték a róluk készült képeket és videókat. Na meg pörgették a Földgömbös háttérképet :)
Most, hogy kaptam egy okos Samsungot, megnéztem, milyen alkalmazásokat készítenek a kisebb gyerekeknek: találhatunk jókat az ingyenesek között is.

Pinterest
Több játékot, alkalmazást is kipróbáltunk, és fogunk még kipróbálni, ám ezeket - ugyanúgy, mint a tv-ben a meséket - magam tesztelem, legtöbbször együtt játsszuk őket, és ha előbb nem unják meg, 20 perc után elcsábítom őket a telefontól. 
Vagyis egy minőségi és mennyiségi korlát mellett kellemes és akár hasznos időt tölthet a gyerek a telefonnal.

Nálunk most ez a 3 játék van használatban: 

 1. A legnagyobb kedvenc a Nighty Night nevezetű altatós játék, ahol a farmon kell elaltatni az állatokat. Nagyon szép, igényes grafikájú játék vicces állatokkal. Olgi a tyúkot szereti a legjobban, főleg amikor tojást tojik. Talán azért, mert Erzsi mamánál is előszeretettel eteti a tyúkokat, és keresi meg a tojásokat. :)
2. Lujzi szereti még az állatos memória játékot is, amiben 3 nehézségi szint van. A könnyűvel még Olgi is boldogul.
3. Az angolul számolós játékot is szívesen használja Olgi, ahol 10 különféle dolgot kell megszámolni, miközben a "néni" angolul sorolja a számokat. 

Ti engeditek a gyerekeket a telefonon játszani? Milyen alkalmazással?


Nincsenek megjegyzések: