Oldalak

2013. május 19., vasárnap

5+1 saját készítésű ajándék gyereknapra

www.freedigitalphotos.net

 Azt vallom, hogy egy gyerek számára a legnagyszerűbb ajándék a szüleivel tartalmasan együtt töltött idő. Ezért szerintem nincs is jobb ajándék a közös programnál. Ha mégis szeretnénk valami kézzel fogható meglepetést is a csemeté(k)nek, akkor készíthetünk mi magunk is. Erre hoztam most 5+1 ötletet:

1. Társasjáték: a gyerek képességének és érdeklődési körének megfelelően készíthetünk akár egy karton és néhány színes filc segítségével társasjátékot. (Bábukat és kockát a meglévő társasokból is kölcsönvehetünk.) Pl. nálunk Lujzi 2. szülinapjára készült társasjátékot most Olgi kezdi felfedezni. Néha rövid ideig már együtt is eljátszanak vele. :) Ennek szabálya nagyon egyszerű: a színes kockával dobni, majd a dobott színnel egyező kártyát megkeresni és a hátoldalán lévő kép alapján a feladatot végrehajtani: rajzolás, mászás, tapsolás, ugrálás, éneklés, táncolás.

2. Kartondobozból is készíthetünk szuper játékokat. 25 ötlet itt.

3. Alvóka régi pólóból: talán egy Praktika magazinban olvastam a múltkor, hogy kinőtt, kedvenc pólóból a rajta lévő figurát, állatot kivágva hogyan készíthetünk játékot: a pólón lévő mintát úgy vágjuk körbe, hogy a póló hátulját is hozzávágjuk. (Érdemes 1-2 cm-t ráhagyni a mintára.) Ezután összevarrjuk, közben pedig szivaccsal vagy vattával kitömjük.

4. Ékszer, kitűző levegőn száradó vagy süthető gyurmából: hobbi boltokban kapható kitűző és hajcsat alapokra ragaszthatunk gyurmából készült kis figurákat. Ha pedig még egyszerűbbet szeretnénk, készíthetünk gyurmából kisebb-nagyobb gyöngyöket, amiből a gyerek tetszés szerint fűzhet láncot magának.

5. Mese, vers: már írtam ajándékötletként a névre szóló mesét. De még személyesebbé tehetjük, ha mi magunk készítjük. Akár úgy, hogy egy egyszerű fényképalbumba beragasztjuk egy korábbi nyaralás vagy kirándulás képeit, és mellé írjuk mi történt. Lujzinak például nagyon sokszor el kell mesélni a tavalyi 1 hetes balatoni nyaralás történéseit, de szereti hallgatni az Ő és Olgi születését is. Olgi is imádja a fényképalbumokat nézegetni és arról "beszélgetni", kik vannak a képen. Ügyes kezű szülők, nagyszülők scrapbook technikával is dolgozhatnak.

5+1. Póló saját rajzzal: egyszerű fehér pólóra, body-ra textilfilccel azok is szép mintákat rajzolhatnak, akiknek amúgy ez nem megy. Már én is készítettem így a lányoknak ruhát: kerestem a neten egy mintát, kinyomtattam, ami a fehér body alól jól átlátszott. Így csak egyszerűen át kellett rajzolnom. :) Az életre kelt rajzok ötlete nyomán (amit itt is ajánlottam) a gyerek rajzát is rávarázsolhatjuk ezzel a másolós módszerrel egy pólóra.

Nincsenek megjegyzések: