Oldalak

2013. április 28., vasárnap

Bátor az, aki legyőzi a félelmét

Nagyon szeretem Mark Twain-től az alábbi mondatot: "Valójában az a bátor ember, aki ellenáll a félelemnek, aki legyőzi a félelmét - nem pedig az, akiből hiányzik a félelem."
Lujzival is gyakran beszélgetünk a bátorságról, a fenti idézet tükrében, mert Ő - anyukájához hasonlóan :) - sok mindentől fél. És ez sok mindenben gátolja. Egyik legnagyobb gátja a magasságtól való félelem. Ezért a játszótéren mászókára, magasabb csúszdára nem mer felmászni. Csak azon a hintán lökhetem magasra, amelyiket már nagyon jól ismeri, és szinte naponta ül benne. Látom rajta, hogyan vívódik egy-egy magasabb játék mellett. Vágyakozva nézi a többi gyereket, akik felszabadultan másszák meg a nagy magasságokat. Újra és újra neki megy, de csak az első fokra teszi fel a lábát, és már fordul is vissza. Végül elszalad, mintha egy másik játék jobban érdekelné, de messziről mégis az elérhetetlent figyeli. Teljesen átérzem, amit Ő, hiszen gyerekként én is így viselkedtem a játszótéren. Sőt még most is. Nagyon félek a magasban, ezért például kirándulások alkalmával sosem megyek fel a kilátókba. (Egyedül az Eiffel-toronyban voltam bátor: a liftben szegény Zolit szorítottam, fent a toronyban pedig a fal mellett lapultam, és könyörögtem, hogy menjünk már le. Bár egy fénykép erejéig valami félmosolyt sikerült az arcomra varázsolni. :))
És most úgy látszik a sok beszélgetés meghozza a gyümölcsét. Ma egy olyan játszótéren voltunk, amelyiken még nem jártunk, és Lujzi - először Apa segítségével - felmászott a legmagasabb mászóka tetejére. Sőt odáig is eljutott, hogy közölte ne álljunk hozzá olyan közel, mert már egyedül fel tud menni és le tud jönni. 

Apa segít
"Ne gyere ide!"


"Sikerülni fog!"
"Bátor vagyok!"

A következő feladat azoknak az automata játékoknak a beindítása, amikkel a bevásárlóközpontokban lépten-nyomon, találkozhatunk. Ezekre ugyan felül a Lujzi, amíg be nem indítjuk Olginak, akkor leszáll, és csak nézni, Olgi szórakozását. Bár, ha jobban belegondolok, ez a jelenlegi felállás olcsóbb, mintha Lujzi is rendeltetésszerűen használná ezeket... ;)

Nincsenek megjegyzések: