Oldalak

2013. április 20., szombat

Szentendre

Ma Szentendrén kirándultunk. Amikor Lujzinak elmondtuk, hova megyünk, azonnal elkezdte mesélni, hogy tavaly nyáron milyen volt. Emlékezett rá. Hihetetlen, hogy mennyi mindent észben tart. Olyan dolgokat megfigyel, és olyan dolgokra emlékszik például, hogy Zoli tavaly hogyan épített neki homokból kis csúszdát. Ugyanúgy próbálta hozzá a lépcsőket kialakítani, ahogy 1 éve látta. :) És még sorolhatnám napestig azokat a helyeket, eseményeket, tárgyakat amikre emlékszik és nap, mint nap beszél róluk.

Egyszer valahol olvastam (csak már nem emlékszem hol :)) hogy a gyerekek memóriája jobb, mint a felnőtteké, mert a gyerekek másképp figyelik meg a dolgokat. Ezt már én is tapasztaltam, mindkét lánynál. Nagyon élvezem, ahogyan felfedezik a körülöttük lévő világot, a természetet. Sokszor meseolvasás vagy mesenézés közben is olyan részletekre hívják fel a figyelmemet, amit én észre sem veszek. Sokat tanulok Tőlük.

Szentendre 2012. nyár
Szentendre 2013. tavasz
Tavaly, amikor Szentendrére mentünk, elég későn értünk oda, és már nem találtuk nyitva azt a bizonyos lángosos-palacsintázót, ahol lánykoromban én is sokszor megfordultam, és ahol a Bartos Erika féle Anna, Peti, Gergő mesében is esznek. Idén már figyeltünk erre, így a kavicsdobálást követően jutott idő palacsintát enni, és játszótérre menni is.


Májusban a Skanzenbe készülünk. Mondanom sem kell Lujzi arra is emlékszik, hogy múlt évben ott milyen volt. A tavalyi első látogatás után folyamatosan "rágta a fülünket", hogy menjünk megint, így ott kétszer fordultunk meg.
Most, hogy végre itt a jó idő, nyakunkba vehetjük az országot és bejárhatjuk a korábbi kirándulóhelyeket, hogy frissítsük a memóriánkat. :)

Ti merre szoktatok kirándulni? Mi a kedvenc helyetek?

Nincsenek megjegyzések: