Oldalak

2013. április 9., kedd

Jótékonykodás


www.freedigitalphotos.net
A múltkori Segítsüti bejegyzésem kapcsán töprengtem azon, hogy a jótékonykodás, adakozás szavak hallatán sosem gondoltam érintettként magamra. Valahogy mindig a súlyos százezreket, milliókat jutottak eszembe. Aztán rájöttem, hogy ha piciben is, de mi is szoktunk segíteni. És azt látom a gyerekeken, főleg a Lujzin, hogy ez neki mennyire természetes. Sosem felejtem el az következő történetet:  tavaly az adóbevallások környékén a tévében, talán a GYEA (Gyemekétkeztetési Alapítvány) filmjét mutatták, ahol egy kisgyerek sírt. A Lujzi megkérdezte, miért sír. Azt válaszoltam, azért, mert éhes, és nincs pénze az anyukájának, hogy ennivalót vegyen. Lujzi akkor elővette a kis pénztárcáját (amiben aprópénz szokott lenni), és azt mondta, akkor ezt én odaadom neki. És amikor ez történt, még nem volt 3 éves!

Azóta mindig keresem azokat az adományozási lehetőségeket, amit a mi pénztárcánk jelenleg megengedhet.

Összeszedtem néhányat:
- Ünnepek környékén sok bevásárlóközpontban szoktak tartós élelmiszereket gyűjteni - egy konzerv, bébiétel, zacskó tészta, rizs, stb. nagy segítség lehet.
- Szintén vásárlások alkalmával több helyen vannak adománygyűjtő dobozok. Ide a visszakapott aprópénzt (is) be lehet dobni
- A DM-ben a pontgyűjtőkártya terhére is lehet adományozni.
- Kinőtt, megunt, de még használható ruhákat, cipőket lehet gyűjtőkonténereken keresztül a rászorulóknak eljuttatni
- Bútort, könyvet is szívesen fogad például a NOE (Nagycsaládosok Országos Egyesülete)
- És ne feledkezzünk meg az adó 1%-áról sem, ami nagyon nagy segítség sok szervezetnek.

Ti szoktatok segíteni? Hogyan?

Nincsenek megjegyzések: