Oldalak

2013. március 30., szombat

5+1 locsolóvers (nemcsak) ovisoknak

 Kép innen

Bár lányos ház a miénk, arra gondoltam összegyűjtök néhány locsolóverset. Rövidek, kedvesek, könnyen megtanulhatóak:

1.
Rózsa, rózsa szép virágszál,
Szálló szélbe hajladozzál.
Napsütésben nyiladozzál,
Meglocsollak, illatozzál.

2.
Kinyílt az ibolya húsvét hajnalára,
Csepegjél rózsavíz erre a kislányra,
Rózsavíztől, majd meglátod, szép és ügyes leszel.
Ugye kislány, a zsebembe piros tojást teszel?

3.
Rózsavíz a kezemben,
Hadd öntsem a fejedre!

4.
E szép házba nyitottam,
Nefelejcset találtam,
Nem hagyhatom elhervadni,
Meg szabad-e locsolni?

5.
Mosolyog a napsugár,
Mosolyog az ég is,
Locsolkodok, tojást kapok,
S mosolygok majd én is.

5+1
Én még kicsike vagyok,
Többet nem mondhatok,
Azt kívánja szívem, szám,
Legyetek boldogok!

Nincsenek megjegyzések: