Oldalak

2013. március 31., vasárnap

Csokis tündértorta egy Tündérnek

Márciusban nálunk nagyon sok ünnep (névnap, születésnap) van, és most a mindenféle betegség miatt ezek jól el is húzódtak. Így Lujzi barátnőjével 2 napja ünnepeltük Lujzi névnapját. Ez persze egy újabb alkalom volt arra, hogy tortázzunk. Ez alkalommal is Süti Éden receptkönyvéből választottam. S bár eredetileg muffinformában kellene sütni, de maga a recept is írja a tepsiben vagy tortaformában történő sütés lehetőségét. Ezt választottam én is. A leírás szerint 18 db muffin tortácska készíthető belőle.



Hozzávalók:

10 dkg étcsokoládé
15 dkg cukor (eredeti receptben 25 dkg)
20 dkg liszt + a formához
1,5 tk sütőpor
1/2 tk só
10 dkg puha vaj + a formához
3 db tojás
1 dl tej
eredeti recept szerint még 1 dl málnaszörp is szükséges. Ezt én elhagytam.

Elkészítés:

A csokit (málnaszörpöt) és 5 dkg cukrot gőz felett megolvasztom, és félre teszem hűlni. A lisztet a sütőporral és a sóval összekeverem egy tálban. Egy másik tálban a vajat a többi cukorral habosra keverem, majd egyenként hozzáadom a tojásokat, majd fokozatosan a lisztes keveréket és a tejet. Ha a csokimassza már nem forró, alaposan elkeverem a tésztával. Ezután 5 percig pihentetem a tésztát. Közben kivajazom, kilisztezem a formát, vagy a muffin formát kibélelem papírkapszlikkal. Beleteszem a tésztát, majd előmelegített sütőben megsütöm. 180 fokon kb. 25-30 percig.
Díszítéshez én habtejszínt és díszítő cukrot választottam, ám a könyv szerint málnaszemekkel, illetve az alábbi csokoládés krémmel "Földöntúlian finom lesz!"
Íme a krém receptje:

Hozzávalók:

20 dkg csokoládé chips (vagy tortabevonó)
1 dl cukrozott sűrített tej

Elkészítés:

A csokoládét gőz fölött megolvasztom, majd hozzáadom a cukrozott sűrített tejet, és állandó keverés mellett kb. 2 percig főzöm, amíg a krém fényes és sima állagú lesz. Ezután bevonom a tündértortákat úgy, hogy a tetejükön lévő mélyedéseket kitöltse.

Jó étvágyat!

Eddig kipróbált Süti Éden receptek:
Lisztmentes csokitorta
Lyukas pirítós
Almás muffin


Nincsenek megjegyzések: