Oldalak

2013. március 23., szombat

Az én carbonara-m :)

A carbonara spagettit nagyon szeretem elkészíteni (nem is értem, miért hiányzott olyan sokáig a heti menükből). Kevés hozzávalóval és még kevesebb munkával nagy elismeréseket és üres tányérokat tudok besöpörni. :)
Lujzi ma azt mondta ebéd közben, hogy "Anya! Ez egész életemben a legkedvencebb kajám!" - pedig ha tudná, hogy tojás is van benne... :)
Egyetlen "hibája" az ételnek, hogy csak frissen jó, tehát nem lehet belőle készen bespájzolni a hűtőbe pl. vacsorára vagy másnapra.
A neten és a különböző szakácskönyvekben már rengeteg variációjával találkoztam. Én így készítem:


Hozzávalók:

1-2 ek vaj vagy olívaolaj
20 dkg bacon
3-4 gerezd fokhagyma
25 dkg spagetti vagy tetszőleges tészta
1 tojás
5 dkg sajt

bors
1 csokor petrezselyem

Elkészítés:

A tésztát sós vízben al dente-re főzőm. Amíg a tészta fő, felkockázom a bacont, majd a vajat (vagy olajat) egy serpenyőben felforrósítom. Beledobom az egész fokhagymagerezdeket, a bacont, és jól megpirítom. Amikor a fokhagymák megbarnultak, akkor azokat kiveszem. (Elvileg ezeket el kellene dobni, de én így is szeretem, tálaláskor a tányéromra sorakoztatom őket.) A sajtot lereszelem, a petrezselymet apróra vágom. Ha a tészta megfőtt, leszűröm, és egy kevés (kb. 1/2 dl) főzőlevet félreteszek. Miután a bacon megpirult, hozzákeverem a leszűrt tésztát és ráöntöm a főzőlevet. Jól elkeverem, sózom, borsozom az ételt, majd belerakom a petrezselymet és a sajtot. Ráütöm a tojást, és még mielőtt elkeverném, lehúzom a tűzről a serpenyőt, csak azután keverem el jó alaposan. Azonnal tálalom. 

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: