Oldalak

2013. március 3., vasárnap

Mézeskalácsos muffin




Ezt a muffint advent időszakában sütöttem először, miután a mézeskalács készítés kudarcba fulladt. :( Elterveztem, hogy a lányokkal milyen sok mézeskalácsot sütünk a karácsonyi várakozás idején, és közben milyen jókat szórakozunk. Az egésznek azonban nagyobb volt a füstje, mint a lángja (na, nem szó szerint :)), ugyanis Lujzit egyáltalán nem kötötte le sem a tészta gyúrása, sem a szaggatása – pedig még vicces formákat is vettem a nagy eseményre. Olgi ugyan élvezte és meglepően ügyesen használta a formákat, de semmiképp nem akarta, hogy azok a tepsibe kerüljenek. Így megvártam, amíg megunja, és utána egyedül készítettem el a mézeseket. Mindezek után Lujzi közölte, hogy a muffint jobban szereti, majd mikor Zoli hazaért és próbáltam belediktálni a sütiket elmondta, hogy Ő sincs annyira oda érte. Na, ekkor jött az ötlet, hogy a muffin lesz karácsonyi ízű :) Ez viszont olyan jól sikerült, hogy azóta ez a család kedvence, gyakran készítem.

Hozzávalók:
15 dkg liszt
10 dkg cukor
½ csomag sütőpor
1 tojás
1-2 ek méz
12,5 dkg margarin (egy kockamargarin fele)
1-2 ek mézeskalács fűszerkeverék
tej

Elkészítés:
A sütőt 180C-ra előmelegítem. A margarint felkockázom és a mikróban kicsit megolvasztom (előrelátóak, ha időben kiveszik a hűtőből a margarint, akkor ezt megspórolhatják. Az összes hozzávalót robotgéppel összekeverem. A tejet keverés közben szoktam adagolni. A muffinformába beleteszem a papírokat és belekanalazom a tésztát. Kb. 30 perc alatt sül meg.

Jó étvágyat!

(A fenti képet Zoli készítette, és a muffin mellett a fahéjas tej látható.)

Nincsenek megjegyzések: